lördag, september 03, 2005

... "surfisk" fabrik

När jag ska vinka av mitt kvällssällskap är det en konstig doft som sprider sig i trapphuset. När Tesa öppnar ytterdörren blir det hela ännu tydligare. Utomhus luktar det helt plötsligt som tidernas största surströmmingsfest.
"Kappastoppet" bär med sig ett och annat. Tidigare under kvällen så ringde "hon åvan på" för att höra om jag hörde dunket utanför. Nu råkade det ju vara så att jag hade lagom med eket dunk inomhus, men jo, det lät.

"Stoppet" är ngt så självklart, som det är meningen att man ska fatta. Men jag gör inte det. Vad tusan är det som gör att hela staden luktar surströmming/kattpiss?

Imorgon är det stan som hägrar. Fika, kl 12? Ska man hinna/orka göra ngt före det? Måste höra med pappi-lappsen vad han har tänkt. Gardinstänger skulle inte vara helt fel. Skulle nästan kunna skippa stan på dan för det. Puhu, en sväng på Åhlens och köpa tyg till gardiner kanske. Ja, det skulle inte vara helt fel.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Kände det också, sipprade in genom sovrumsfönstret...blääääk

11:25  

Skicka en kommentar

<< Home