måndag, september 05, 2005

knutmålning & älgkadaver

Är ledig idag.

Lunchmöte med ”distriktet”. Tog chansen att vara lediga hela dagen istället för 11:00-14:00, det känns ju bara fånigt. Så 08:00 stod jag och målade knutar och vindskivor. Har precis dragig av det värsta här hemma med dammsugaren, 10 minuter till bloggning, sen är kl 10:00.
Känner mig duktig när jag ”tajmar” så bra. Sen ska jag hoppa i duschen och förvandla mig själv till mitt bästa-lediga-jag. Dvs att jag kan klä mig precis som jag vill och inte så där super-duper-praktiskt-jag-har-ett-jobb-där-man-krälar-på-marken.

Älskar sånt.
Gillar att vara fin.

Säkert bara för att jag inte kan vara det på jobbet. Har provat några gånger. Men det slutar alltig med att man ska ligga i ett dike med mockaskor, klättra över staket och gå i skogen med kjol.

För några sommrar sedan blev jag utskickad att fota en älg som var riven av en björn. Jag hade vita byxor och röd glestickad polo. Vad som hade varit en mulen dag förvandlades till sol delux. Efter några kilomters strapats genom skogen med lånade stövlar som var för korta för sumpmarken var jag genomsur och svettig.
Muskelmannen, jägaren som ledda oss genom skogen var inte så supermunter och gick i rätt rask tackt, konkade efter med fotoutrustningen och suckade.
Väl framme blir jag besviken. Var inte vad jag hade förväntat mig. Är osäker vad det var jag hade förväntat mig, men älgen var knappt ursiljningsbar och det stinker.
När jag lutar mig över kadavret för att fota håller jag andan. Flugorna skingras och i ögonvrån ser jag jägaren bli grön i ansiktet.
Sen vänder han sig om och spyr.
Machomannen,
jägaren.
Ja.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tjao. Nu har jag också skaffat mig en blogg! Tro det eller ej. Oj vad jag kommer datanörda mig senaste tiden..*suck*

16:46  
Anonymous Anonym said...

Kul att du går på lunch med vissa som distriktet i alla fall. Andra bokar du bara upp och meddelar inte ens frånvaro! :P

17:43  
Blogger Mari said...

Här händer det grejer ... Du inser väl att du inte får se Lost hos mig imorgon - så det blir inspelningsfunktionen ON på dvd:n ; )

21:04  

Skicka en kommentar

<< Home