måndag, december 12, 2005

julfesten

Blaskans julfest brukar ju vara festen med stort F.
Alla ingredienserna fanns där. Julbord, hemlig tomte, julklappsutdelningen, de som brukar bete sig lite illa betedde sig lite illa, underbar musikunderhållning av ”bandet” och humpa humpa.
Men det var som att någonting saknades?

En del kanske tror det har med mitt ovanliga beteende att göra, att jag detta år gjorde något som igen kan komma ihåg sist det hände. Jag hade ju med mig en date. Men nej nej. Inte var det det.

Här kommer gnällen:
Den hemliga destinationen – HALLÅ Ottergården. Vad var anledningen?
Maten. Vist det var bra, men det var även där, någonting som saknades. När det var min tur att ta, då var sillsalladen slut. Buhu.
Ottergården är mysigt. Men 70 personer? Hade man satt att sig ner, så satt man där. Ingen ide att tro att man kunde gå omkring och mingla där, trångt som attan.
Trängselns eldade ju självklart upp folk. När det var dags att gissa tomten kunde ju folk inte klämma sig fram och tji fick de som trodde de viste vad dom pratade om.
Hemfärden kl 01:00 För sent för att hinna ut. För tidigt om man var lite partysugen. Man hann ju knappt dricka upp och dansa klart.

Bra:
Efterfesten hos Jens. Eloge.
Alla underbara planer till nästa feste som kom fram under efterfesten hos Jens? Är det bara jag som mins dem?

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vi vet nog vad som saknades på julfesten. Det var ju jag och Mari som inte var där :p
Ps, vem var tomte i år? Olof Carlsson?

21:33  
Anonymous Anonym said...

Tänk om Mormor vetat att hela PT var på Ottergården. Hon som bor alldeles i närheten på Norrgården. Då hade hon nog kommit dit och tagit en svängom med Bengan. Alla skall vara glada att inte det hände..

14:55  

Skicka en kommentar

<< Home