fredag, december 02, 2005

dumma dumma pitebor

Som vanligt har Piteborna inget vett att fara på konstert. Som att de har så mycket annat att göra en torsdagkväll. Eller att ynka 100:- för en helkväll skulle vara för mycket. Skärpning. Återigen får man sitta och skämmas. Vill vi att folk ska uppträda måste vi ju titta. Annars är det bara att knipa igen när det börjar sina i utbudet.

Nina Kinert
Vet inte hur jag lyckats missa henne. Underbar röst. Stor, utan att ta i. Måste "tjacka" lite skivor tror jag.

Tomas Andersson Wij
Det var underbart live. Sången är känns så nära. Mellansnacken är fantastiska, rolga. Plåtsligt får "spåren" en börjar och ett slut, en historia som fascinerar. Min annars kontantlösa plånbok innehöll ändå 260:- och självklart köpte jag två skivor.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Att du har missat Nina Kinert är ju för dåligt. Jag har en skiva om du vill ha

21:18  
Blogger saken said...

jag har lånat mig två... men... är det lika bra på skiva då? Live var naket och underbart... detta, ja, jag har inte bestämmt mig ännu.

00:29  

Skicka en kommentar

<< Home