söndag, december 04, 2005

”dom” ”dom” ”domdom” ”dom” där uppe

Precis vertikalt med mitt kontor ligger motionsrummet.
Basgången går… om och om ingen. För basen är nästan det enda man hör, samma låt om och om igen. ”dom” ”dom” ”domdom” ”dom” Det är som sig bör, snart dags för firmans julfest, och bandet har börjat repa.
Detta år utan mig. Skojjar att jag inte vill sjunga när "underbar" ska med på festen. Men till ärligheten hör att ingen frågar mig. Jag har inte bestämt mig huruvida det gör någonting än.

Problemet med motionsrumsrepningen är att låtarna och framträdandet i sig inte blir så himla hemliga. Nästan alla har alltid lyckats jobba åtminstone ett eller två pass till repetition och helt plötsligt kan man hela repertoaren.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hörru fröken. I går ber du om ursäkt för att du inte ringer upp, i dag svarar du inte på sms. jag börjar tro att du undviker mig ,-)Ska vi mötas på något lunchställe i veckan?

17:40  
Blogger Isabelle said...

men bruttiruttan. vad har hänt med dina å ä och ö:n?

15:27  
Blogger saken said...

va? är dom inte där.. här syns dom då? hmmmm konstigt

15:28  
Blogger Isabelle said...

kanske nått bara hos mig då, är ju lite av en outsider med min mac =)

16:05  

Skicka en kommentar

<< Home