fredag, december 09, 2005

Jag sitter och titta in i datorn

I huvudet svischar sakerna jag borde göra förbi.

1. Måste ta up pengar på banken, eftersom det verkar ta TVÅ JÄVLA veckor att få ett nytt VISA-kort. Jag hatar att ta ut pengar, både för att jag handlar mindre när jag har kontanter, och i dessa dagar är det inte bra att säga att man köpt EN julklapp. Puhu.
Sen tar ju pengarna slut. Och då låter man bli att köpa någonting för att man vill ha lite pengar. Puhu.
2. Borde städa. Ockupationen är slut, och istället för att städa denna vecka har jag umgåtts, myst, sett på bio, myst igen och hjälpt till att flytta saker mellan två sovrum.
3. Har ingen att ha på mig på den stundande julfesten – ja, den är imorgon. Måste ner på stan och hitta någonting.
4. Har ingenting att dricka på den stundande julfesten, måste ner på bolaget.
5. Har inte häller någon super-kul-fånig slach helt puckad julklapp för 30 kronor till julfesten. Kanske blir det någonting på OK i sista minuten i år igen. Har ändå ingen chans att vinna resan till Madeira som står på spel.
3. Borde hoppa i duschen så jag kan börja göra allt det jag borde göra. Men före det borde jag nästan koppla i bilen så att den är varm när jag ska iväg och göra allt det här.

Puhu.
Men jag sitter ju här och stirrar in i datorn. Har snart gjort det i en timme.

2 Comments:

Blogger Mari said...

Jaha, Saken. Här sitter man på jobbet och väntar på en sanningsenlig rapport från Julfesten. Skandaler? Maten? Sällskapet?

20:10  
Anonymous Anonym said...

Japp, jag sitter också och väntar på att få en rapport från julfesten. Blev det Westerberg som vann resan i år också?

20:50  

Skicka en kommentar

<< Home