söndag, september 11, 2005

bakis, pizza & film

Det är något konstigt med söndagar.

Är ett betende som det, när det första jag gör på morgonen är att ringa till Tesa och viska "pizza, pizza, pizza" innan jag ens sagt hej, ett sätt för mitt inre jag att upplysa mig om att jag varit singel för länge?

Tesa hakar på, kommer hit i söndags-kostymen. Dvs mjukis och gårdagens frisyr. .
Väl på Äljest skojjar Tesa om vad hon ska ha. "Den mellan (nr,11) Böle och (nr,13) Öjebyn" fast det säger jo hon inte när hon betställer, även om det hade varit skit-roligt. Nr.12. Helt omöjligt att utala.

Efter det bär det av till Videotaket. Klassiker som "något roligt när man är bakis" "dig går det ju inte att hyra film med" "du har alltid sett allt" "men kom igen, ta något nu" utalas i tumultet mellan de tre brudarna. Klockan är ju inte så mycket, och vi är rätt så ensamma. Det blir "Meet the Fockers". UNDERBAR, i alla fall i det dimmiga tillstånd vi alla befinner oss i.

Piraten nästa. 4 l cola, kvällstidningar, godis delux, ostkrokar, lökringar och en trisslott. När kvällen är slut säger brud nr3. Linda att hon tror hon är hungrig. Själv har jag svårt för att låta blir att spy.