måndag, november 06, 2006

lediga underbara, sköna och fantastiska måndag

Veckohandlingen är gjord. Känns skönt.
Paketet från IKEA är hämtat, sprättat och alla saker har redan fått sin plats. SKÖNT. J. blev tvungen att ryta lite åt mig och säga att man minsann måste plocka ur matkassarna innan man kastar sig över IKEA-paket hur som helst.

Har köpt en sån där ”gardin-hållare-i-taket-grej” som ska bli en liten avskärmare i vårat sovrum/kontor. Vill, vill, vill montera upp den nu på en gång. Men jag ska nog vänta till J. kommer hem från jobbet. Har inte en aning vad som är innanför ett sånt där platt konstigt tak. Plugg? Eller?

Min lediga måndag är ofta en sån där dag på barnens mamma kommer med deras saker, alltid står jag iförd mjukisdress, med rätt tärd frisyr och städar eller pratar i telefon. Jag undrar hur om uppfattar mig. Att jag alltid är så?


Eller är jag det?