torsdag, januari 26, 2006

välpolerat ansikte

Havsbadet har fått förnyat förtroende.
För alla er som känner mig har min skräckupplevelse med HON som konstant kallade mig för "tjejen" under hela min förra vistelse satt djupa spår i min själ. Men som tur är verkar det som att hon inte jobbar kvar. Istället stod där en förtjusande uppenbarelse i vit rock och sammetslen röst. Med små vita bomullsrondeller för ögonen i nästan en hel timme är det nog mest det där med rösten som sätter djupa spår. Ja, och helt otrolig ansiktsmassage förstås.
Det bästa med vistelsen var ju förstås att den var nästan gratis. Ett presentkort som inte skulle hinna bli använd annars är ju inte helt fel att få.

För övrigt sitter jag och har ångest över storstädningen av källaren senare i eftermiddag/kväll. Dammsugning och torkning av tak, väggar och golv låter inte som någonting jag längtar efter. Men i ärlighetens namn, de rena trosorna börjar ta slut. Det är snart dags för stortvättning. Gissar att ”hon där uppe” sitter i samma sitts.

MOT ÅHLÉNS OCH LITE REA-SHOPPING

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det är inte så farligt - än. Tvättmaskinen och torktumlaren är ju hermetiskt tillslutna, det är bara lyftet mellan apparaterna som är det kritiska. Avundas dig inte med städningen, men som sagt, erbjudandet om bistånd står kvar ... det tråkigaste med en sån där grej är ju att vara ensam i källaren, tycker jag.

15:06  

Skicka en kommentar

<< Home