söndag, januari 15, 2006

deprimerad katt syndrome

"Underbars" katt Tuss visar tecken på depression. Vet inte hur man behandlar det. Hon sitter i min famn och trampar och slickar. Innan det har hon stått vid dörren och skrikit. Hon är som låg, och lite lomm. Konstig helt enkelt.
Hon och bästa kompisen på övervåningen får inte träffas innan vaccinet slagit i full kraft. (För er som missat att det är kattpest i stan)
Och det är ännu bara söndag. En hel vecka kvar med kattskrik. Måste kanske muta henne med någonting smaskigt sen när jag kommer hem från jobbet.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Kanske det är en bieffekt av vaccinet? Låter konstigt med en deppad kattunge.
Hoppas att det är bra i övrigt med er.
/Kram Veronica!

14:31  
Blogger Mari said...

Med tanke på att det är måndag idag undrar jag om du är ockuperad eller inte ... annars kanske en Prison break-dejt hemma hos mig? Ska till mamma efter jobbet och äta och fira syrran som fyller 21. Orkar med andra ord inte he mig ut till dig vid 21-tiden. Men, du eller ni, är välkommen!

15:51  

Skicka en kommentar

<< Home