torsdag, januari 05, 2006

lugna gatan

Jag jobbar, eller egentligen är det mera utav en jour. Jag är tillgänglig med kameran i högsta hugg, hemma. Ligger och läser min ”nya bibel”.

Tar det lugnt. Har knaprat på några bättre begagnade chips från en påse som säkert såg dagens ljus för över två veckor sedan.
Ikväll är det min mammas fantastiska piskpinnar med potatis och special-specialsås (hemligt recept), film och kanske en snutt av Medium som hägrar. Ja, "underbar" han ska me han också.

Nu finns det pellets i källaren. Den superunderbara pappan har varit och visat vägen. Hämtade ett helt lass med 16 kg säckar. Nu klarar jag mig nog till fredag nästa vecka då ”pelletsbilen” kommer. Man tackar och bugar.

Sitter och funderar över att hoppa i duschen. Fast det är ju det här med att jag egentligen jobbar, tänk om någon ringer när jag står i duschen, hur långt bort är jag inte från att ta mig till en olycka på E4:an då? Ska dricka en till kopp the och läsa lite mera. Får fundera över det där med duschandet senare.