fredag, mars 24, 2006

DAGENS TIPS: De som kommer och fikar - sikta in er på tårtan

Klockan närma sig 15, den magiska timmen, min klassiska eftermiddags trötthet börjar ge sig till känna. Väntar på att jag ska ut på jobb med en praktikant. Alltid extra jobbigt att fara ut med folk som inte vet vad dom ska göra. Ja, extra jobbigt för att det är nära 15. Bra att man får vara ute och stå upp, det var vist om hästar. Då är det svårt att somna. Men att frysa kan ju även göra en extra mycket trött. Ja, vi får se hur det går.

Känner lite lätt stress för att fara hem och vispa grädde till tårtan. Gårdagens bakprojekt har givit mig en ny insikt i livet. Jag är ingen bullmamma och har inte som helst potential att bli det häller. DAGENS TIPS: De som kommer och fikar - sikta in er på tårtan.
Det får nog bli det där med städning som mera är min grej. Inte så mycket att jag är bra på det eller har speciellt städat hemma. Mera tiden jag lägger ner för att planera och genomföra. Tiden jag lägger ner på att tänka, hur och när jag ska städa.
Ja, jag gillar nog faktiskt att städa.

1 Comments:

Blogger Mari said...

Markus gjorde den taktiska missen att äta så mycket av mjukpepparkakan och morotskakan att han inte orkade någon tårta. Men jag som fikade lite mer planerat kan meddela att den klassiska Eriksson-tårtan var minst lika god i år som tidigare ... Grattis än en gång på 25-årsdagen, gumman.

22:55  

Skicka en kommentar

<< Home