söndag, november 20, 2005

söndag - ångest - alltid ...

Även om helgen har varit fenomenal. Lagom mängd alkohol i underbart sällskap, så spelar det ingen roll. När han far, finns det alltid någonting att ha ångest över.

Just nu.
Klockan närmar sig fem. Jag ser fortfarande ut som när jag vaknade i morse.
Skärp dig.
Klockan är snart fem. Och det där stöket i syrummet som grannarna ser som du borde ta hand om NU.
Orka.

Vad är det på tv? Ingenting. Jag orkar inte städa eller tvätta eller fixa med disken, och jag kan inte ens skylla på någonting att se på tv.
Den underbaraste av de underbaraste bortförklaringar, obrukbar för att idag råkar vara en söndag. Televisionen inte verkar ha fattat att söndag – är en tv dag. Ja, söndag, inte den där fredagen och lördagen då ni håller på att visa filmen man vill se. SÖNDAG. Ja, då var det sagt.

Folk har ringt idag. Kända och okända. Men av någon oförklarlig anledning så är jag inte på humör för småprat idag. Sorry.

Jag ringer upp.

1 Comments:

Blogger Isabelle said...

välkommen i klubben :-/

20:54  

Skicka en kommentar

<< Home