onsdag, september 28, 2005

Vad ska man äta idag?

Klockan tickar.
Snart får man fara hem från sitt arbete. Dagen har bestått av en lagom ström med arbete som jag nu börjar vara klar med. Underbart söta barn som är rädda för troll, matmässa på Nolia och fel-fungerande electronkort och bankomater.

Känner att jag börjar bli hungrig. Känner mig extremt oinspirerad. Egentligen vill jag bara hem och lägga mig i soffan och slumra in, göra en tidig kväll och bara vara. Tror att jag utan större problem skulle kunna leva mitt liv utan att äta, bara äta när man vill, vid spec. tillfällen och fredagskvällar i trevligt sällskap.

Tänk så skönt.

Men nu verkligen det ju inte vara ett alternativ.
Så jag måste komma på ngt att äta?
Några förslag?

1 Comments:

Blogger Isabelle said...

Jag har ett! 1 kelda färdig ostås (7% fet), en brk ärtor, en förpackning mager bacon. Woka. Blanda med fullkornspasta + peppar. En favorit i repis som vi kör med nooog så ofta. Eller så gör du den där köttfärslimpan? Här blir det hemma-pizza, känner mig lagom motiverad.

16:56  

Skicka en kommentar

<< Home